back

Реформи Президента України в системі управління державними фінансами

12 березня 2013


Запропонована Президентом Програма реформ охоплює широкий набір стратегічних перетворень за п’ятьма напрямами, один з яких це стабілізація державних фінансів, створення стійкої фінансової системи, модернізація податкової системи.

Передбачається стабілізація державного бюджету шляхом:

- стабілізації дефіциту державного боргу;

- підвищення ефективності державних видатків;

- поліпшення управління державними фінансами.

Для поліпшення управління державними фінансами заплановано проведення реформ в податковій системі, зокрема щодо поліпшення адміністрування податків і розширення податкової бази, а також внесення змін до Бюджетного кодексу України.

Цей етап реформ проведено до кінця 2010 року і вже у 2011 році бюджет формувався і виконувався відповідно до цих законодавчих нововведень.

На прикладі нашого району, що дало це нам?

Так завдяки реформуванню податкової системи:

- запроваджено адміністрування найбільшого податку, який надходить до бюджетів нашого району – це податку на доходи фізичних осіб;

- скасовано низку малоефективних податків і зборів (комунальний податок, збір за розміщення об’єктів торгівлі, податок на промисел та інші);

- скорочено сферу застосування спрощеної системи оподаткування;

- впроваджено єдиний соціальний внесок;

- йде поетапне зниження податку на прибуток;

- до кінця 2012 року буде запроваджено податок на нерухоме майно фізичних і юридичних осіб.

З внесенням змін до Бюджетного кодексу України збільшились можливості місцевих рад по наповненню доходної частини своїх бюджетів, зокрема надходженнями по платі за землю. Згідно внесених змін зараз до органів самоврядування надходить 100% цих платежів (на відміну від 60% раніше). Отже, є пряма зацікавленість сільських, селищної і міської рад у залученні більшої кількості інвесторів та орендарів, бо всі кошти залишаються у розпорядженні громад.

Для прикладу: за 2011 рік завдяки запровадженню законодавчих змін до бюджетів територіальних громад надійшло 2806 тис.грн. плати за землю, а це на 640,3 тис.грн. більше, ніж у попередньому 2010 році.

Можна відмітити такі ради як Холминська селищна, Б-Слобідська, Забарівська, Наумівська, Олександрівська, Охрамієвицька, Прибинська, Рибинська, Хотіївська сільські ради, які суттєво збільшили надходження по платі за землю не тільки завдяки змін до законодавства, а і збільшенням орендарів та орендованих площ. Необхідно і іншим радам не чекати, що кошти надійдуть самі собою, а й докласти своїх зусиль на те, щоб доходи збільшувались, адже реформи стають більш ефективними, якщо отримують ще й підтримку на місцях. А резервів наповнення бюджетів у цьому напрямку в нашому районі безліч! Один з них - це ліквідація недоїмки по платі за землю, яка станом на 1 січня 2012 року склала майже 280 тис.грн., з яких понад 260 тис.грн. - недоїмка міської ради.

В ході реформ законодавчо закріплено надходження єдиного податку до бюджетів розвитку громад, що дає змогу отримання стабільних надходжень на розвиток територій (за 2011 рік отримано майже 850 тис. грн.).

Ці заходи дають можливість підвищити фінансову незалежність місцевих бюджетів, збільшити їх власні доходи.

Передбачується також зміна правил і принципів надання міжбюджетних трансфертів.

Зокрема, вже в поточному році радам передбачена субвенція на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах в сумі понад 600 тис. грн., що значно більше, ніж у попередні роки надходило на ці заходи податку з транспорту.

Отже програма економічних реформ „Заможне суспільство, конкурентна економіка, ефективна держава”, запропонована Президентом України діє і набирає обертів.

вапр
ууц
цуе
еку
паврва