back

25 січня 2017

Послуги у сфері державної реєстрації актів цивільного стану


Проставлення апостилю на документах, призначених для використання на території інших держав


З 20 листопада 2015 року Міністерством юстиції України запроваджено електронний сервіс з проставлення апостилю на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України.

Апостиль – це спеціальний штамп, що засвідчує справжність підпису, якість, в якій виступала особа, що підписала документ, та, у відповідному випадку, автентичність штампа, яким скріплено документ. Документи з проставленим на них апостилем дійсні на території країн-учасниць Гаазької конвенції від 5 жовтня 1961-го без додаткової легалізації. Апостиль потрібний для того, щоб офіційний документ (наприклад, свідоцтво про народження), виданий на території України, мав таку ж юридичну силу на території іншої держави.

Запровадження електронного сервісу з проставлення апостиля врегульовано Постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.2015 №890 “Деякі питання забезпечення запровадження електронного сервісу з проставлення апостиля”, наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2015 №2268/5 “Про впорядкування відносин з проставлення апостиля та підготовки документів для їх консульської легалізації”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №1419/27864, яким, крім іншого, затверджено Порядок проставлення проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України.

Згідно додатку №1 до Порядку проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України, на території Чернігівської області з метою проставлення апостилю можна звернутись:

- з вівторка по суботу - до Бобровицького, Бахмацького, Борзнянського, Городнянського, Коропського, Корюківського, Козелецького, Талалаївського районних та Ніжинського, Новгород-Сіверського, Прилуцького міськрайонних та Чернігівського міського відділів державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області;

- з понеділка по п’ятницю до відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області.

Проставлення апостиля, відмова в його проставленні здійснююється у строк до двох робочих днів. У разі необхідності проведення додаткової перевірки строк розгляду може бути продовжено до двадцяти робочих днів.

Проставлення апостиля здійснюється за заявою будь-якої особи, яка подає відповідний документ, шляхом її особистого звернення до територіальних органів Міністерства юстиції України або надіслання заяви про проставлення апостиля поштовим зв’язком до Міністерства юстиції України чи його територіальних органів.

Для проставлення апостиля заявник пред’являє посадовій особі територіального органу Міністерства юстиції України документ, що посвідчує його особу, та подає:

оригінал документа, на якому проставляється апостиль, або його копію, засвідчену в установленому порядку;

документ про оплату послуги з проставлення апостиля.

Документи, подані для проставлення апостиля, розглядаються Міністерством юстиції України.

За результатом розгляду заяви та поданих документів посадова особа Міністерства юстиції України проставляє апостиль або відмовляє у його проставленні, формуючи за допомогою програмних засобів ведення Реєстру відповідний електронний документ з накладенням власного електронного цифрового підпису та проставленням на документ електронного цифрового підпису (печатки) Міністерства юстиції України. Відомості про проставлення апостиля або про відмову у його проставленні вносяться до Реєстру.

Документи, подані для проставлення апостиля, видаються заявнику або іншій особі, зазначеній заявником у заяві.

Документи, подані для проставлення апостиля, можуть видаватися також іншій особі на підставі відповідної довіреності, наданій такій особі заявником.

За надання послуг з проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції, призначених для використання на території інших держав, установлено розмір оплати для:

громадян України, іноземців та осіб без громадянства – 3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (51 грн) та для юридичних осіб – 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (85 грн).

Від унесення плати звільняються: інваліди 1-ої і 2-ої груп, інваліди Великої Вітчизняної війни, громадяни, які належать до першої категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи, та діти-сироти, у разі проставлення апостиля на документах, що стосуються безпосередньо цих громадян.

Попередній запис на прийом до відділу

З вересня 2013 року в Чернігівській області запроваджена нова послуга попереднього запису на прийом до відділів державної реєстрації актів цивільного стану (через мережу Інтернет в режимі он-лайн).

Для того, щоб скористатися вказаною послугою необхідно відвідати офіційний веб-сайт Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області (just.cg.gov.ua) та скористатися вкладкою «Попередній запис на прийом до відділів державної реєстрації актів цивільного стану». Потім обрати відділ державної реєстрації актів цивільного стану, до якого бажаєте записатися, вказати питання, з якого необхідно звернутися до відділу, дату та час зручний для звернення, а також вказати прізвище, ім’я, по батькові запитувача і електронну адресу. Треба зазначити, що прийом відбувається лише тієї особи, яка безпосередньо записалася на прийом.

Необхідно звернути увагу на те, що ця послуга надає можливість лише записатися на прийом до відділу, а питання, з якого звертаються буде вирішуватись з урахуванням вимог законодавства. Так, наприклад, якщо звернулися з питань повторної видачі свідоцтва про народження дитини, то відповідне свідоцтво буде видане в день запису на прийом до відділу. А якщо попередній запис на прийом здійснений з питання державної реєстрації шлюбу, то безпосередньо при зверненні можливе лише прийняття заяви про державну реєстрацію шлюбу, а сама державна реєстрація буде проведена лише після спливу одного місяця від дня подання заяви.

Подання заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через Інтернет

Для зручності громадян та уникнення черг у відділах державної реєстрації актів цивільного стану Міністерством юстиції України у Бахмацькому, Козелецькому районних, Ніжинському, Прилуцькому міськрайонних та Чернігівському міському відділах державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області запроваджено пілотний проект щодо подання заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану через мережу Інтернет.

Прийом заяв на державну реєстрацію актів цивільного стану в режимі он-лайн здійснюється через веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану».

З використанням даного веб-порталу фізична особа може подати до вищевказаних відділів наступні заяви:

- про державну реєстрацію шлюбу;

- про державну реєстрацію розірвання шлюбу на підставі рішення суду; про розірвання шлюбу подружжя, яке не має дітей; про розірвання шлюбу відповідно до статті 107 Сімейного кодексу України;

- про зміну імені;

- про повторну видачу свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану;

- про надання витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;

- про внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання.

Також веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» дозволить користувачам надсилати до відділів державної реєстрації актів цивільного стану скан-копії документів, необхідних для вирішення відповідних питань по суті; здійснювати попередній запис на відвідування відділів із зазначенням зручних дати і часу; оплачувати з використанням інших систем послуги відділів державної реєстрації актів цивільного стану; отримувати консультації працівників щодо надісланих через веб-портал заяв або звернень.

Зазначені заяви в обов’язковому порядку повинні містити електронний цифровий підпис фізичної особи або бути підписаними під час особистого звернення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

Що стосується нормативно-правового забезпечення діяльності Веб-порталу, то механізми подання до відділів заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану з накладенням електронних цифрових підписів або звернень щодо формування таких заяв через мережу Інтернет визначено Порядком роботи веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану», а дії працівників відділів державної реєстрації актів цивільного стану регламентуються Порядком розгляду відділами державної реєстрації актів цивільного стану – учасниками пілотного проекту заяв у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, поданих через мережу Інтернет, які затверджені наказом Міністерства юстиції України від 09.07.2015 № 1187/5.

Державна реєстрація народження дитини у пологовому відділенні.

У кожної людини найприємніша та найщасливіша подія в житті – це народження дитини.

Наказом Міністерства юстиції України від 26.08.2015 року № 1593/5 спрощено доступ громадян до адміністративних послуг щодо державної реєстрації народження дитини, а саме: працівниками Корюківського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області з 17.03.2016 року проводиться прийняття документів, необхідних для проведення державної реєстрації народження дитини та видача свідоцтва про народження безпосередньо у пологовому відділенні Корюківської центральної районної лікарні, яке знаходиться за адресою: м. Корюківка вул. Шевченка, 101, 2 поверх (кімната для відвідування). Суть цього проекту полягає у можливості отримання свідоцтва про народження дитини ще до виписки з пологового відділення.

Прийом громадян працівниками відділу державної реєстрації актів цивільного стану здійснюється кожного вівторка та четверга з 10.00 до 12.00 год., видача документів – з 15.00 до 16.00 год.

Для державної реєстрації народження дитини в пологовому відділенні необхідно надати оригінали документів:

• медичне свідоцтво про народження, видане закладом охорони здоров’я;

• паспорти батьків,

• свідоцтво про шлюб (при наявності зареєстрованого шлюбу).

Державна реєстрація народження немовлят здійснюється безкоштовно.

Реєстрація місця проживання новонародженої дитини.

Коли малюк з’являється на світ, його батьки стикаються з численними питаннями юридичного характеру. Одне з них – це реєстрація місця проживання новонародженої дитини. Як правило, ми не надаємо великого значення цьому питанню до тих пір, поки ним не доводиться зайнятися ним серйозно. Тож що потрібно для прописки новонародженого?

Відповідно до статті 6 Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» За бажанням батьків чи одного з них документи для реєстрації місця проживання дитини, можуть бути подані органам державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини. Органи державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, направляють зазначені документи органам реєстрації для реєстрації місця проживання новонародженої дитини.

Згідно пункту 3 Правил реєстрації місця проживання (далі – Правил) реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування здійснюється виконавчим органом сільської, селищної або міської ради на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.

За бажанням батьків чи одного з них документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини можуть бути подані через органи державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини.

Для реєстрації місця проживання новонародженої дитини до відділів ДРАЦС подаються наступні документи:

- заява про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини за формою згідно з додатком 7 Порядку реєстрації місця проживання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207;

- паспорти батьків;

- свідоцтво про народження дитини;

- квитанція про сплату адміністративного збору;

- копію витягу про державну реєстрацію народження із зазначенням відомостей про батька відповідно до частини першої статті 135 Сімейного кодексу України (у разі подання документів для реєстрації місця проживання дітей одинокими матерями);

У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів додатково подаються:

• документ, що посвідчує особу представника;

• документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законним представником дитини – батьками (усиновлювачами).

У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами місце проживання дитини, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).

Батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.

За реєстрацію місця проживання сплачується адміністративний збір:

- у разі звернення особи протягом встановленого Законом строку - у розмірі 0,0085 розміру мінімальної заробітної плати;

- у разі звернення особи з порушенням встановленого Законом строку - у розмірі 0,0255 розміру мінімальної заробітної плати.

У разі подання документів, необхідних для реєстрації місця проживання новонародженої дитини, через органи державної реєстрації актів цивільного стану уповноважений працівник перевіряє належність документа, що посвідчує особу батьків (усиновлювачів) або інших законних представників дитини, та документа, що підтверджує повноваження особи як законного представника, особі, яка його надала, їх дійсність, правильність заповнення заяви про реєстрацію місця проживання, наявність документів, необхідних для реєстрації місця проживання дитини, про що ним робиться відповідний запис у цій заяві. Прийняті документи не рідше одного разу на місяць передаються до відповідного органу реєстрації.

Працівник органу реєстрації в день звернення особи або її представника чи в день отримання документів, зокрема, від органів державної реєстрації актів цивільного стану приймає відповідне рішення і оформляє довідку про реєстрацію місця проживання.

Якщо документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини подавалися до органу державної реєстрації актів цивільного стану, оформлена органом реєстрації довідка про реєстрацію місця проживання дитини повертається до відповідного органу державної реєстрації актів цивільного стану або за бажанням того з батьків (представників), хто подавав заяву, може бути видана у відповідному органі реєстрації, надіслана поштою, про що робиться відповідна відмітка.

Телефон для довідок: (04657) 2-15-83, 3-13-37

Отже, скористайтеся даними послугами, це допоможе заощадити дорогоцінний час, а працівники відділу завжди будуть раді бачити Вас.

вапр
ууц
цуе
еку
паврва