back

29 лютого 2016

Як сплачувати лише за реально спожитий газ


Найчастішими питаннями з якими споживачі сьогодні звертаються до «Чернігівгазу» є: чому показання в квитанції не співпадають з переданими або звідки виник борг? Найчастіше це пов`язано з планованими нарахуваннями, які проводяться на основі нової методики, затвердженоїКодексом газорозподільних систем. Отже, що треба знати і робити споживачам, щоб уникнути несподіваних сум в платіжках.

Розрахунковим періодом оплати за газ є календарний місяць. Для того щоб коректно сформувати платіж Оператору ГРМ – ПАТ «Чернігівгаз» - необхідно мати дані лічильника за повний місяць, тобто з 1 по останнє число. Згідно Кодексу газорозподільчих систем кожен споживач зобов’язаний щомісяця, станом на 1 число, знімати показання лічильника та передавати їх газорозподільній компанії з 1 по 5 число. Це дозволить споживачу бути впевненим, що він отримає рахунок без «додаткових» нарахувань, а лише на той обсяг газу, який реально спожив.

У разі неотримання показань лічильника до 6-го числа або невчасної їх передачі, газова компанія нараховує оплату планованим методом. Таке право підприємству дає Кодекс газорозподільних систем, затверджений Постановою НКРЕКП № 2494 от 30.09.2015 р.Постановою НКРЕКП № 2494 от 30.09.2015 р.

Тож планований розрахунок робиться у двох випадках:

1. Споживач взагалі не передав показання лічильника.

В такому разі підприємство розраховує платіж на рівні планованого обсягу споживання за повний місяць.

2. Споживач передав показання, але несвоєчасно.

Наприклад, показання були передані 20 числа, а до кінця місяця залишається 10 або 11 днів, протягом яких споживач продовжував користуватися газом. В такому разі обсяг споживання розрахується на рівні планованого місячного обсягу. Тобто, до зафіксованих фактичних показань за 20 днів додається обсяг споживання до кінця місяця.

Згідно методики Кодексу ГРМ плановані нарахування проводяться в такий спосіб. «Чернігівгаз» бере до уваги склад газових приладів і пристроїв встановлених у споживача, категорію будинку (індивідуальний, багатоквартирний) і в окремих випадках з урахуванням опалювальної площі та наявності централізованого гарячого водопостачання, і таким чином визначає річний профіль споживача. На основі профілю здійснюється розрахунок по середньому споживанню за аналогічний період минулого року. Відсоток нарахувань також залежить від пори року. Загалом налічується 17 профілів побутових споживачів. Ознайомитися з їх переліком можна за посиланням.

Навіть, якщо споживач не зміг вчасно подати показання лічильника газу, він має право сплатити лише за реально використане паливо. Для цього потрібно:

 вказати у відривному талоні рахунку на оплату показання свого лічильника та дату їх зняття;

 у будь-який зручний спосіб здійснити оплату згідно з вказаною у рахунку сумою до сплати;

 не забути наступного місяця вчасно (з 1 по 5 число) передати фактичні показання лічильника.

Вказані у відривному талоні квитанції фактичні показання лічильника потрапляють в автоматизовану програму обліку. Виходячи з цих показань, автоматично проводиться перерахунок споживання та заборгованості. Ці коригування будуть враховані при формуванні платежу за наступний місяць.

Передати показання лічильника можна будь-яким зручним способом, в тому числі дистанційним:

 через інтернет – за допомогою сервісу Особистий кабінет на сайті 104.ua. Перед цим потрібно пройти реєстрацію;

 зателефонувавши до Контакт-центру за номерами 0462-616-204 або 0462-616-304 (працює без вихідних із 8.00 до 20.00). Для мешканців районів області код для дозвону (022), код (0462) - для дзвінків з мобільного телефону;

 надіславши показання лічильника електронною поштою на адресу [email protected]. Текст повідомлення має містити особовий рахунок, адресу та показання газового лічильника. Дані повинні відокремлюватися знаком * (зірочка). Наприклад: 1500111111*Горького,100, кв.1*14560;

 вказати показання лічильника газу станом на 1 число місяця у платіжному документі за попередній місяць і оплатити рахунок до 5-го числа;

 особисто на прийомі у оператора з 30 числа поточного по 3 число наступного місяця;

 по телефону абонслужби.

Отже нагадаємо, для уникнення нестиковок в нарахуваннях і показаннях лічильника в платіжних документах, споживачам треба призвичаїтися щомісяця, станом на 1 число подавати фактичні показання лічильника газовій компанії. Показання приймаються з 1 по 5 число місяця, наступного за звітним.

вапр
ууц
цуе
еку
паврва