back

24 листопада 2015

Інформація щодо порядку проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України


Відділ державної реєстрації актів цивільного стану Корюківського районного управління юстиції у Чернігівській області повідомляє, що з 20 листопада 2015 року Міністерством юстиції України запроваджено електронний сервіс з проставлення апостилю на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України.

Запровадження вказаного електронного сервісу з проставлення апостиля врегульовано Постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.2015 №890 “Деякі питання забезпечення запровадження електронного сервісу з проставлення апостиля”, наказом Міністерства юстиції України від 11.11.2015 №2268/5 “Про впорядкування відносин з проставлення апостиля та підготовки документів для їх консульської легалізації”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.11.2015 за №1419/27864, яким, крім іншого, затверджено Порядок проставлення проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України.

Згідно додатку №1 до Порядку проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України, на території Чернігівської області з метою проставлення апостилю можна звернутись:

- з вівторка по суботу - до відділів державної реєстрації актів цивільного стану Бобровицького, Борзнянського, Городнянського, Коропського, Корюківського, Талалаївського районних, Ніжинського, Новгород-Сіверського, Прилуцького міськрайонних управлінь юстиції Чернігівської області;

- з понеділка по п’ятницю до відділу державної реєстрації актів цивільного стану Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області.

Проставлення апостилю здійснюється за заявою будь-якої особи, яка подає відповідний документ, за умови пред’явлення документа, що посвідчує особу.

До заяви про проставлення апостиля додається:

- оригінал документа, на якому необхідно проставити апостиль, або його копія, засвідчена в установленому порядку;

- документ про оплату послуги з проставлення апостиля або документ, що підтверджує право на звільнення від оплати, чи його засвідчена в установленому порядку копія.

Наказом Міністерства юстиції від 18 грудня 2003 року №161/5 “Про розмір та порядок оплати послуг з проставлення апостиля”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.12.2015 за №1197/8518, встановлено плату за надання послуг з проставлення апостиля на офіційних документах, що видаються органами юстиції та судами, а також на документах, що оформляються нотаріусами України і призначених для використання на території інших держав:

- для громадян України, іноземців та осіб без громадянства – 3 неоподатковувані мінімуми доходів громадян (на даний час 51 грн.);

- для юридичних осіб – 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (на даний час 85 грн.).

Вказана плата справляється до проставлення апостилю, шляхом перерахування до загального фонду державного бюджету.

Від унесення плати звільняються інваліди 1-ої і 2-ої груп, інваліди Великої Вітчизняної війни, громадяни, які належать до першої категорії потерпілих унаслідок Чорнобильської катастрофи, та діти-сироти у разі проставляння апостиля на документах, що стосуються безпосередньо цих громадян.

Проставлення апостиля, відмова в його проставленні здійснюються у строк до 2 робочих днів. У разі необхідності отримання зразка підпису, відбитка печатки та/або штампа, здійснення перевірки документів та/або виникнення сумніву щодо їх достовірності строк розгляду цих документів може бути продовжено до 20 робочих днів.



За повідомленням
відділу державної реєстрації актів цивільного стану
районного управління юстиції

вапр
ууц
цуе
еку
паврва