back

У Чернігівській ОДА обговорили питання надання соціальних послуг територіальними громадами

14 січня 2021

 

Отримання і надання якісних послуг не залежно від того, у сільській чи міській місцевості проживає людина, – основна мета децентралізації. Особливо, якщо це стосується питань соціального захисту, які охоплюють оформлення субсидій, соціальну допомогу та ще 67 видів послуг.

Про безперервне забезпечення державних соціальних гарантій в умовах адміністративно-територіальної реформи йшлося на селекторній нараді, яку провів в.о. голови Чернігівської ОДА Олександр Савченко. Участь у ній взяли директор Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Олег Русін, директор обласного Центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Алла Кот, заступник начальника Служби у справах дітей Юлія Оліфіренко, а також керівники органів місцевої влади, управлінь та відділів соцзахисту, представники центрів надання адміністративних послуг.

– Об’єднання територіальних громад – це не лише територіальний поділ. Передовсім, це відповідальність за людей. Тому забезпечення належного рівня їх життя – першочергове завдання органів місцевого самоврядування, — підкреслив Олександр Савченко та додав, що, в свою чергу, обласна адміністрація готова надавати консультативну, організаційну та роз’яснювальну допомогу.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №1035 від 28 жовтня 2020 року, з 1 січня змінився механізм прийому документів для оформлення державних допомог, субсидій, пільг та інших соціальних гарантій. Органи місцевого самоврядування мали отримати відповідні методичні рекомендації.

Відтепер з усіма питаннями, що стосуються призначення соціальних допомог, громадяни звертатимуться до відділів соціального захисту відповідної територіальної громади, визначеної посадової особи сільської, селищної, міської ради чи Центрів надання адміністративних послуг.

З 1 січня цього року Управління соціального захисту населення райдержадміністрацій приймають заяви та необхідні документи на призначення державних соціальних гарантій лише у разі надсилання їх поштою або в електронній формі.
А починаючи з березня, усі територіальні громади мають забезпечити прийом заяв та документів виключно за допомогою спеціально розробленого для цього електронного сервісу «Соціальна громада». На Чернігівщині вже 5 громад підключені до цієї програми, з її допомогою  сформовані 2357 електронних справ.

– На кінець минулого року в області державну допомогу отримували 52,4 тисячі осіб, а житловими субсидіями користувались близько 147 тисяч домогосподарств, пільгами скористались понад 52 тисячі осіб. Як бачимо, значна кількість населення області потребує державної допомоги, і ми маємо забезпечити її на належному рівні, – зазначив Олег Русін.

Він також повідомив, що на сьогодні у територіальних громадах регіону вже створено і функціонують 44 установи, що надають соціальні послуги населенню. У семи громадах це здійснюється на умовах співфінансування новоутворених центрів, ще у чотирьох – процес формування триває.

Алла Кот наголосила на важливості раннього виявлення та вчасного надання допомоги сім’ям з дітьми, що опинились у складних життєвих обставинах. За її словами важливо зосередити увагу на підтримці прийомних сімей, опікунів, створенні дитячих будинків сімейного типу. Окремої уваги заслуговує робота над розвитком патронатної форми виховання та наставництва, що також належить до повноважень місцевих органів влади.

У зв’язку зі зміною адміністративно-територіального устрою втратили статус юридичних осіб і органи служб у справах сім’ї та дітей. Наразі всі справи мають бути передані відповідним органам територіальних громад. Їх задача — доукомплектувати кадрами структури та налагодити роботу в інформаційній системі «Діти».

Олександр Савченко закликав керівників органів місцевої влади опрацювати методологічні рекомендації та сформувати ефективні команди для належного надання соціальних послуг на території громад.

 

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій
з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації

 

вапр
ууц
цуе
еку
паврва