back

Доповідь на засіданні Ради регіонального розвитку Корюківського району Янченко О – начальника відділу економічного розвитку та надання адміністративних послуг райдержадміністрації

07 грудня 2018

Новий підхід до системного планування розвитку території.  Позитивний досвід розвитку території.                                                          

В поточному році всі провідні галузі економіки  працювали з позитивною динамікою. Внаслідок розширення внутрішньої кон’юнктури, розширення асортименту продукції та освоєння нових  ринків збуту більшість промислових підприємств, що входять до основного кола  наростили  обсяги виробництва, а саме: АТ «Слов’янські шпалери-КФТП», ТОВ «Фанера-Чернігів», ТОВ «Екострім», ДП «Корюківське лісове господарство», РКСЛП «Корюківкаліс», ТОВ «Кліар Енерджі». Разом з тим, незначне зменшення виробництва продукції переробки  спостерігається в ДП «Холминське лісове господарство», ДП «Холминський спиртзавод», ТОВ «Ванеса». 

Обсяг реалізації продукції підприємств району вже складає за підсумками 10 місяців майже 3,0 млрд.грн., в т.ч. промислової продукції склав 2,6 млрд.грн., що більше ніж у 2 рази більше порівняно з аналогічним періодом минулого.

           Цьому сприяло створення нового підприємства – дільниця з деревообробки АТ «Слов’янські шпалери-КФТП», включення до основного кола промислового підприємства ТОВ «Корфад».

 

            В зовнішньоекономічній діяльності обсяг експорту товарів  сягає майже 50,0 % від загального обсягу реалізованої  промислової продукції, що забезпечується завдяки торгівлі з партнерами із більш як 10 країн світу, в тому числі з  країнами Європи. Експортні поставки товарів до яких дещо  збільшились. Торговельними партнерами району є країни СНД: Казахстан, Азербайджан, Білорусь, Таджикистан, Латвія, Вірменія та ін.., а також Туреччина, Йорданія, США,  Китай та ін..

          

           Завдяки потужному промисловому та аграрному секторам економіки району спостерігається зростання залучення та освоєння інвестиційних ресурсів.

          За рахунок усіх джерел фінансування  в січні-вересні  інвестовано більше 250,0 млн. гривень капіталовкладень (близько 6,0% від усіх капіталовкладень по області).

                На одну особу постійного населення району освоєно за підсумками 1 півріччя -7499 грн. капіталовкладень що перевищує середньообласний показник в 2,4 рази (по області 3468 грн.) та більше за минулорічного на 6,0%.

 

          В районі  здійснює господарську діяльність чотири підприємства з іноземним капіталом.  З початку  року обсяг прямих іноземних інвестицій  в статутний капітал підприємств району збільшився та  становить 6,8 млн.дол. США (1,5 % від усіх іноземних інвестицій в області).

         Продовжується реалізація та адміністративний супровід в районі  3х інвестиційних проектів.

        

      Базовими адміністративними послугами ЦНАПу, є послуги з:

• реєстрації нерухомості;

• реєстрації суб’єктів господарювання;

• видачі відомостей з Державного земельного кадастру

      

            Всього за підсумками 9 місяців поточного року до бюджетів усіх рівнів за рахунок усіх галузей економіки району сплачено 186,7 млн.грн. податків та зборів, в тому числі до місцевих бюджетів 100,0млн. грн.

      З усіх надходжень до місцевого бюджету-27,4 млн.грн. (27,4%) сплачено підприємствами середнього бізнесу та 24,8 млн.грн. (24,8%) - суб’єктами господарювання малого підприємництва (малі підприємства та фізичні особи-підприємці).

 

      З початку  2018 року в  районі відбулося  покращення ситуації на ринку праці.  На промислових підприємствах району (дільниця з деревообробки АТ «Слов’янські шпалери-КФТП»,ТОВ «Корфад») створено більше 200 нових робочих місць.

 

Зважаючи на все більше ускладнення суспільної діяльності, проникнення ринкових механізмів у всі сфери суспільного життя, в тому числі і у сфери державного та місцевого управління, посилення процесів децентралізації, виважене, обґрунтоване та дієве застосування  нових підходів до системного планування розвитку району в цілому та окремих його територій є інструментом для здійснення ефективних стратегічних дій у всіх сферах життя району.

      В сучасних умовах господарювання жодне підприємство не зможе забезпечити своєї конкурентоспроможності у довгостроковій перспективі не здійснюючи ефективне та виважене стратегічне планування та стратегічне управління своєю діяльністю.

       Стратегічний план розвитку району чи певної територіальної громади може бути дієвим і ефективним лише за умови залучення до його формування, всіх зацікавлених сторін: представників виконавчої влади, місцевого самоврядування, бізнесу, освіти, соціальної сфери, громадськості.

     Планування розвитку Корюківського району відбувається шляхом щорічного затвердження Програми економічного і соціального розвитку Корюківського району на наступний рік, яка розробляється згідно з вимогами ЗУ «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України», постанови КМУ від 26 квітня 2003 року №621 «Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку  та складання проекту державного бюджету», враховуються вимоги  положення  Державної Стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року, положення, цілі та напрями Стратегії сталого розвитку Чернігівської області на період до 2020 року, а також інтереси органів місцевого самоврядування, промислових  та інших підприємств, установ та організацій, які здійснюють господарську діяльність та розміщені на території Корюківського району, громадськості  та  розробці  та затвердженні районних та територіальних цільових Програм розвитку  на реалізацію заходів  яких використовуються фінансові ресурси  місцевих бюджетів.

      Програма економічного і соціального розвитку Корюківського району передбачає зважені й погоджені дії всіх суб’єктів щодо вирішення  існуючих в районі проблем.

      Основна мета розвитку району, при здійсненні планування,  полягає в першу чергу у вирішенні проблеми самодостатності району, а головною ціллю є підвищення рівня та якості життя населення, визначення ідей на напрямів, які орієнтують місцевих товаровиробників, інвесторів, керівництво та населення  на майбутній розвиток Корюківщини.

       При  розробленні Програм  на наступні періоди  проводиться оцінка досягнутого рівня й особливостей реалізації завдань в минулому періоді, аналізуються всі наявні можливості та загрози, які можуть вплинути на досягнення прогнозних показників в усіх сферах господарювання в наступному році,  стан  податкової та ресурсної бази району, інфраструктури для досягнення цілей, територіального господарства, зовнішньоекономічних, міжрегіональних зв’язків та взаємовідносин, визначаються  ключові проблеми, які перешкоджають  подальшому розвитку району та потребують першочергового вирішення.

      Одним з ключових пріоритетних завдань  при розробці щорічних Програм економічного і соціального розвитку Корюківського району є стимулювання  ділової активності реального сектору економіки та сприяння розвитку сільських територій, використання всіх можливих наявних ресурсів: природних, трудових, інфраструктурних, фінансових  та інших для підвищення інвестиційної та інноваційної привабливості та активності щодо розвитку різних галузей економіки,  забезпечення вирішення соціальних, екологічних та інших  проблем, сприяння всебічному розвитку  Корюківщини по  всій її території.

     Всі інфраструктурні та інвестиційні проекти, які реалізуються на території Корюківського району  коштом бюджетів усіх рівнів, розробляються та подаються  на конкурси з дотриманням  новітніх підходів та вимог державних, або ж інвестиційних фондів, цілей та напрямів  Стратегії сталого розвитку Чернігівської області на період до 2020 року.

       Новостворені об’єднані територіальні громади району розпочали використовувати методику довгострокового планування, вже розроблено та затверджено Стратегію розвитку Корюківської ОТГ та Холминська громада має на меті розробити свою Стратегію на довготривалий період, головним завданням якого є забезпечення сталого розвитку територій орієнтованого в першу чергу на  інтереси і потреби людей.

      Однією з ключових умов  в новому підході до системного планування та реалізації інфраструктурних та інвестиційних проектів, зокрема із залученням коштів  інвесторів є розроблення та затвердження містобудівної документації для кожної окремої території.

     На виконання вимог ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля», «Про Стратегічну екологічну оцінку» органи виконавчої влади або місцевого самоврядування, які є Замовниками інфраструктурних або ж інвестиційних проектів, на розвиток окремих галузей економіки, які мають вплив на навколишнє природне середовище, мають забезпечити  Стратегічно-екологічної оцінку  для Стратегій розвитку територіальних громад починаючи з 2018 року, або ж Районних програм економічного і соціального розвитку починаючи з 2020 року.

      Новий підхід до системного розвитку  має забезпечити в подальшому стабільний розвиток території.

вапр
ууц
цуе
еку
паврва