back

08 червня 2018

Унормовано порядок митного оформлення транспортних засобів і контролю за відповідністю екологічним нормам


З 23 травня 2018 року набрав чинності Закон України від 27 лютого 2018 року № 2301-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів», спрямований на вдосконалення порядку ввезення на митну територію України з метою вільного обігу транспортних засобів.

Згідно з новою редакцією статті 2 закону слова «пропуск на митну територію України» замінено словами «митне оформлення». Таким чином, прийнятий закон не звільняє імпортерів від дотримання відповідності екологічного рівня «ЄВРО-5» щодо автомобілів, а унормовує порядок митного оформлення транспортних засобів і контролю за відповідністю їх екологічним нормам.

Водночас новоприйнятим законом врегульовано проблему ввезення на митну територію України та здійснення державної реєстрації автомобілів швидкої медичної допомоги, наданих українським лікарням іншими державами в якості гуманітарної допомоги, які не відповідають екологічному рівню «ЄВРО-5».

Згідно зі старою редакцією закону від дотримання екологічних вимог звільнялись лише транспортні засоби, які ввозились на митну територію України тимчасово, з метою транзиту та при переселенні громадян на постійне місце проживання до України.

Відповідно до внесених змін, перелік транспортних засобів, на які не поширюються вимоги закону, доповнено автомобілями швидкої медичної допомоги та транспортними засобами спеціального призначення – пересувними медичними клініками, визнаними гуманітарною допомогою згідно із Законом України «Про гуманітарну допомогу», що дозволить вирішити питання транспортного забезпечення центрів екстреної медичної допомоги.

До внесення змін статтею 2 Закону України «Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів» було встановлено, що пропуск на митну територію України з метою вільного обігу транспортних засобів нових і таких, що були в користуванні, здійснюється за умови їх відповідності екологічним нормам.

Документом, що засвідчує відповідність транспортних засобів вимогам технічних регламентів та національних стандартів, є сертифікат або інший документ про підтвердження відповідності, виданий згідно із законодавством України, що вказує, якому саме рівню екологічних норм відповідає за конструкцією транспортний засіб. Позначення рівня екологічних норм, якому відповідає транспортний засіб, має бути внесено до свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу (стаття 3 Закону).

Про термін подання розрахунку та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших живих ресурсів

Головне управління ДФС у Чернігівській області доводить до відома платників, що ДФС України листом від 23.05.2018 № 2377//99-99-12-03- 04-17 «Про термін подання розрахунку та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших живих ресурсів» повідомила наступне.

Статтею 18 Закону України від 13.12.2001 № 2894-ІІІ «Про тваринний світ» зі змінами встановлено, що за спеціальне використання об’єктів тваринного світу (в тому числі рибальство, включаючи добування водних безхребетних тварин) справляється плата у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Порядок справляння збору (плати) за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998 № 449 «Про затвердження Порядку справляння збору за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів і розмірів збору за спеціальне використання».

Порядок обчислення та внесення плати визначено Інструкцією про порядок обчислення та внесення платежів за спеціальне використання рибних та інших водних живих ресурсів (далі – Інструкція), затвердженою спільним наказом Держкомрибгоспу, Мінекономіки, Мінфіну, Мінбезпеки та ДПА України від 24.12.1999 № 167/156/300/650, зареєстрованим у Мін’юсті 14.01.2000 за № 17/4238.

На підставі п. 2.2 Інструкції користувач зобов’язаний вести облік вилучених водних живих ресурсів наростаючим підсумком з початку року та щокварталу складати в двох примірниках розрахунок. Один примірник розрахунку подається контролюючому органу за місцем реєстрації користувача як суб’єкта господарської діяльності, другий – органу рибохорони Держкомрибгоспу України, в зоні діяльності якого користувач здійснює вилучення водних живих ресурсів, не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

Згідно з п. 2.6 Інструкції платежі за спеціальне використання водних живих ресурсів вносяться користувачем не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварталом.

ДФС запровадила новий сервіс для платників ПДВ

За інформацією Державної фіскальної служби України, для платників податку на додану вартість запроваджено новий електронний сервіс – візуалізація повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків коригування кількісних і вартісних показників.

Новий сервіс створений з метою недопущення платниками податку помилок при складанні розрахунків коригування до податкової накладної.

Доступ до інформації надано в приватній частині (особистий кабінет) Електронного кабінету у розділі «ЄРПН». За заданими параметрами пошуку податкової накладної відображається остаточний розрахунок з урахування всіх послідуючих зареєстрованих до неї розрахунків коригування по таким параметрам:

«Реєстраційний номер»; «Ознака документа (ПН-0, РК-1)»; «Номер документа»; «Дата складання документа»; «Причина коригування (РК)»; «Номер рядка ПН (номер рядка ПН, що коригується)»; «Номер рядка в xml файлі»; «Обсяги постачання без ПДВ»; «Кількість (ПН, гр.6)»; «Ціна (ПН, гр.7)»; «Зміна кількості (РК, гр.7)»; «Ціна зазначена в гр. 8 РК»; «Зміна ціни (РК гр.9)»; «Кількість зазначена в гр.10 РК»; «Код товару згідно з УКТ ЗЕД (ПН/РК)»; «Код послуги згідно ДКПП (ПН/РК)»; «Ознака імпортованого товару (ПН/РК)»; «Код ставки (ПН/РК)»; «Код одиниці виміру (ПН/РК)»; «Назва одиниці виміру»; «Зведена ПН/РК до зведеної ПН»; «Причина з якої не підлягає ненаданню отримувачу»; «Опис товару/послуги».

У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС України за номером телефону: 0-800-501-007.

На Чернігівщині припинено діяльність «підпільного цеху» з виробництва алкогольних напоїв

Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Чернігівській області, спільно із прокуратурою області, припинили діяльність чергового незаконного виробництва небезпечного для здоров’я алкогольного сурогату.

Цього разу підпільний цех, в якому виробляли фальсифікат, був розташований у м. Чернігові, в гаражному приміщенні одного з автомобільних гаражних кооперативів м. Чернігова.

Виробництво здійснювалося шляхом змішування спирту невідомого походження з водою та іншими харчовими домішками з використанням обладнання, що забезпечує масове виробництво.

Загрозливим фактором для здоров’я споживачів було і те, що реалізація фальсифікованих алкогольних напоїв здійснювалась не в традиційних скляних пляшках а в пластикових пляшках різного об’єму та пластикових пакетах, так званих «bag-in-box», об’ємом по 2 літри.

Потужність виявленої гуральні перевищувала 2 тисячі літрів фальсифікату щомісяця.

Реалізували свою недоброякісну продукцію злочинці через торгівельну мережу м. Чернігові.

За результатами проведених 5 обшуків з незаконного обігу вилучено 2400 літрів фальсифікованих алкогольних напоїв та 1260 літрів спирту орієнтовною вартістю 800 тис гривень.

Крім цього, в ході проведених заходів також були вилучені обладнання для виготовлення сурогату, фурнітура, порожня тара для упаковки та пластикові ємності із залишками рідини з характерним запахом спирту.

На даний час триває досудове розслідування по кримінальному провадженню, зареєстрованому за ч. 3 ст. 204 (незаконне виготовлення, зберігання, збут і транспортування з метою збуту підакцизних товарів) Кримінального кодексу України.

До уваги представників сільських, селищних, міських рад та рад об'єднаних територіальних громад!

ГУ ДФС у Чернігівській області з метою забезпечення надходжень бюджетів місцевих громад звертає увагу представників сільських, селищних, міських рад та рад об'єднаних територіальних громад на наступне.

Відповідно до ст.12 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, зі змінами та доповненнями, (далі за текстом - Кодекс) сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.

Крім того, орган місцевого самоврядування у десятиденний строк з дня затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель направляє в електронній формі до контролюючого органу інформацію про нормативну грошову оцінку земель.

Звертаємо Вашу увагу, що платники місцевих податків та зборів при визначенні своїх податкових зобов'язань використовують зведену інформацію, розміщену на офіційному веб-сайті ДФС України. Такі платники звільняються від відповідальності у разі, виявлення розбіжностей між даними офіційного веб-сайту та даними офіційно оприлюдненого рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

Звертаємося із проханням надати інформацію щодо прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та зборів та інформацію про проведену нормативну грошову оцінку земель до 22.06.2018 рокув електронному вигляді у будь-якому форматі, що дозволяє розмістити її в електронному вигляді на офіційному сайті ДФС України (наприклад : pdf ) на електронну адресу ГУ ДФС у Чернігівській області - [email protected]. Додатково, просимо повідомити дату оприлюднення рішення та дату набрання ним чинності.

Інформацію про встановлення розмірів земельного податку та податку на майно, відмінне від земельної ділянки просимо надати за формою встановленою Постановою КМУ «Про затвердження форм типових рішень про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» від 24.05.2017 № 483.

Фіскальна служба області застерігає від помилок при формуванні митної вартості

За інформацією Головного управління ДФС у Чернігівській області, підрозділом митного аудиту під час перевірки одного із підприємств області, що проводилась за результатами аналізу договорів із контрагентами, встановлено порушення повноти декларування складових митної вартості.

Перевіркою були виявлені відмінності між інформацією в довідках про транспортні витрати та актах виконаних робіт. Порушення у відображенні витрат на транспортування товарів на умовах поставки FCA призвело до заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість із ввезених в Україну товарів на суму 277 тис грн та додаткового імпортного збору на суму 35 тис гривень.

Фіскальна служба області звертає увагу суб’єктів господарювання, що заявлена декларантом митна вартість товарів і подані ним відомості про її визначення повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню. А підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення таких операцій.

Оскільки доставка товару це окрема господарська операція, то всі витрати, які понесені при її виконанні, є витратами на транспортування. При ввезенні на митну територію України товару автотранспортом, який для здійснення доставки товару, виїхав до пункту завантаження (відповідно до умов поставки) порожнім, тобто при цьому не виконував перевезення експортних вантажів, то витрати на подачу транспортного засобу до місця завантаження відносяться до господарської операції з доставки товару і повинні враховуватись при визначенні його митної вартості.

Крім того, при визначенні митної вартості до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за оцінювані товари, додаються подальші витрати (складові митної вартості), якщо вони не включалися до ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті. Зокрема, це витрати на транспортування оцінюваних товарів до аеропорту, порту або іншого місця ввезення на митну територію України; витрати на навантаження, вивантаження та обробку оцінюваних товарів, пов’язані з їх транспортуванням, витрати на страхування цих товарів.

ДФС України, керуючись главою 4 Податкового кодексу України, своїм рішенням про результати розгляду скарги, поданої підприємством для оскарження акту перевірки, залишило податкові повідомлення рішення по визначеним податковим зобов’язанням зі сплати митних платежів за результатами перевірки на загальну суму 387 тис грн без змін, а скаргу платника податку – без задоволення.

Даний приклад наведено для упередження суб’єктів господарювання від неправомірного заниження митних платежів при митному оформленні товарів та дотримання вимог податкового та митного законодавства.

Звертаємо увагу платників податків, що порушення вимог законодавства веде до негативних наслідків у господарській діяльності.

До уваги платників податку на додану вартість!

З 1 липня 2018 року додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до податкової декларації з ПДВ подаються за новими формами.

У зв’язку з набранням чинності з 01 червня 2018 року наказу Міністерства фінансів України від 23 березня 2018 року № 381 „Про затвердження змін до наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21”,

зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2018 року за № 451/31903, додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до податкової декларації з ПДВ з 01 липня 2018 року подаються платниками, які обрали місячний або квартальний звітні (податкові) періоди, за новими формами.

Водночас наголошуємо, що відомості до таблиці 1.2 додатку 1 та додатку 5 до податкової декларації з ПДВ заповнюються платниками одноразово (для платників, які обрали місячний звітний (податковий) період, – червень 2018 року та платників, які обрали квартальний звітний (податковий) період, – ІІ квартал 2018 року).

Графік проведення сеансів телефонного зв’язку «гаряча лінія» ГУ ДФС у Чернігівській області у червні 2018 року


06.06.2018 р. з 11.00 до 12.00 На запитання платників відповідає начальник юридичного управління - Соловей Ніна Миколаївна.

Тема: «Правова освіта у сфері податкового законодавства – запорука успішного бізнесу.

Телефонувати за номером: 652-319


13.06.2018 р. з 11.00 до 12.00 На запитання платників відповідає заступник начальника управління обслуговування платників - Чумакова Інна Володимирівна.

Тема: ««Порядок надання адміністративних послуг платникам податків»

Телефонувати за номером: 652-397



За повідомленням управління
державної фіскальної служби України

вапр
ууц
цуе
еку
паврва