back

10 листопада 2017

Про реформування дорожньої галузі — на всеукраїнському круглому столі в Мінінфраструктури


Круглий стіл на тему: «Реалізація інфраструктурних проектів при формуванні ефективних територіально-виробничих зв’язків та забезпечення поступового соціально-економічного розвитку: регіональний аспект» відбувся учора, 9 листопада, в Міністерстві інфраструктури України під головуванням його очільника Володимира Омеляна.

До обговорення питань порядку денного також долучилися представники Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Державного агентства автомобільних доріг, державних підприємств, міжнародних організацій та фінансових інституцій, очільники областей. Чернігівщину представляла в. о. першого заступника голови облдержадміністрації Юлія Свириденко.

Під час трьох панельних дискусій зосередили акценти на передачі доріг місцевого значення на баланси областей, розвитку транспортної інфраструктури, збалансованому підході до планування залучення інвестицій та використання переваг регіонів при максимальному використанні можливостей всіх видів транспорту.

Володимир Омелян наголосив, що в центрі уваги Мінінфраструктури, Укравтодору та регіонів — децентралізація доріг та дорожнього господарства:

— З 1 січня 2018 року запускається Дорожній фонд, і 120 тисяч кілометрів доріг буде передано на місцевий рівень. Тож має бути ресурсна готовність областей, пріоритетність при вибудовуванні роботи як щодо передачі доріг, так і щодо імплементації цієї новації.

Керівники областей висловили думку, що управління дорогами на рівні ОДА — це один із шляхів наближення влади на місцях, можливість реагувати на ті потреби, які є в регіоні. Обласна і місцева влада мають тісно співпрацювати на загальний результат.

Говорили також про необхідність покращення доріг в сільській місцевості. Позиція областей: важливо продовжити митний експеримент. Адже додаткове надходження коштів забезпечує реалізацію інфраструктурних проектів. У Мінінфраструктурі запевнили, що митний експеримент триватиме ще, як мінімум, у 2018 році, поки закінчиться процес становлення Дорожнього фонду.

В. о. першого заступника голови Чернігівської ОДА Юлія Свириденко окреслили декілька проблемних питань, які стримують розвиток дорожньої галузі на місцях. Вона повідомила, що інвентаризація виявила значну кількість доріг без відповідних документів. Так, в обалсті землевпорядну документацію мають лише 7,3% доріг місцевого значення, а паспорти — лише 24 із 289 обласних доріг місцевого значення. Крім того, виявлено частину так званих «безхозних» доріг загального користування місцевого значення. Тож до передачі доріг у підпорядкування ОДА Укравтодор має доопрацювати всю необхідну документацію.

З такою вимогою погодилися в Мінінфраструктурі і дали Укравтодору відповідне завдання.

Крім того, під час круглого столу зупинилися на питаннях реформування залізничного транспорту, портової галузі. Серед пріоритетів визначили транспортне та інфраструктурне поєднання України з країнами ЄС, розвиток транспортної мережі, посилення безпеки на дорогах.



За матеріалами Міністерства інфраструктури України
та Департаменту економічного розвитку
Чернігівської облдержадміністрації

вапр
ууц
цуе
еку
паврва