Корюківська РДА
    Анонси















    Допомога переселенцям

    Назад






    Повідомляємо про грантову програму підтримки ініціатив внутрішньо переміщених осіб

    Крим СОС і Агентство ООН у справах біженців продовжують грантову програму для допомоги волонтерським ініціативам переселенців в самостійному вирішенні їх проблем, захисту їх прав і свобод.

    Хто може подати заявку:

    • група/організація/ініціатива, що має чітко організовану структуру і складається мінімум з трьох осіб, з яких мінімум двоє є переселенцями (не менше 50% групи повинні бути переселенцями);

    • група/організація/ініціатива, що активно працює в сфері захисту прав внутрішньо переміщених осіб.

    Напрямок проектів:

    - інтеграція і побудова діалогу між переселенцями та місцевими громадами;

    - захист прав переселенців;

    - зміцнення ініціатив та спільнот внутрішньо переміщених осіб (ВПО);

    - надання підтримки жінкам та вирішення проблеми гендерно-обумовленого насильства, а також захист людей з особливими потребами та інших соціально незахищених груп населення;

    - поліпшення/створення інфраструктурних соціальних об’єктів для спільного користування ВПО і місцевими громадами.

    Основні умови:

    • бюджет проекту до 25 000 грн;

    • проект носить некомерційний, неполітичний і недискримінаційний характер;

    • проект спрямований на вирішення викликів/проблем різного характеру, з якими стикаються внутрішньо переміщені особи;

    • кількість прямих/непрямих бенефіціарів допомоги, отриманої в результаті реалізації проекту;

    • географія: м. Київ, Київська, Тернопільська, Івано-Франківська, Закарпатська, Чернівецька, Луцька, Рівненська, Херсонська, Кіровоградська, Житомирська, Вінницька, Хмельницька, Чернігівська, Сумська, Полтавська, Черкаська області;

    • довгостроковість результату проекту;

    • оплата товару/послуги повинна бути проведена до 10 грудня 2017 року;

    • співпраця з владою та іншими громадськими організаціями/ ініціативними групами, на місцевому/національному рівнях;

    • термін реалізації проекту – до кінця 2017 року.

    Дана програма не спрямована на поліпшення житлових умов і гуманітарної ситуації конкретної сім’ї, на закупівлю продовольчих та непродовольчих товарів, призначених для гуманітарної допомоги переселенцям, а також на покриття адміністративних витрат і заробітної плати учасників проекту. Також допомога не надається у вигляді готівкових коштів.

    Для участі у грантовій програмі необхідно заповнити заявку та надіслати її на e-mail: community@krymsos.com. Заявки приймаються щомісяця з 1 до 15 числа до 15 грудня 2017 року.

    Для довідок пишіть на e-mail:community@krymsos.com або телефонуйте: (095) 031-53-97, (063) 073-16-19, (096) 684-88-47 (понеділок – п’ятниця 10:00 до 19:00).

    Контакти:

    • community@krymsos.com

    • (095) 031-53-97; (063) 073-16-19; (096) 684-88-47

    Детальна інформація: http://www.gurt.org.ua/news/grants/37756/ .






    Вимушені переселенці, учасники АТО та мешканці Чернігівської області можуть отримати грантову підтримку на розвиток власного бізнесу


    Міжнародна організація з міграції (МОМ) за фінансової підтримки Європейського Союзу, розпочинає проект зі cприяння відбудові та сталому розв’язанню проблем ВПО та постраждалого від конфлікту населення в Україні.

    Партнером проекту в Чернігівській області є громадська організація «Чернігівський громадський комітет захисту прав людини».

    До участі в проекті запрошуються:

    Внутрішньо переміщені особи (ВПО) з Донецької, Луганської областей та Криму, місцеві мешканці, учасники бойових дій, особи, які належать до уразливих категорій населення, віком 18 – 60 років, які проживають на території Чернігівської області.

    У РАМКАХ ПРОЕКТУ ЗАПЛАНОВАНО

    ЕТАП І. Дводенний тренінг в м.Чернігів (травень-червень 2017 року)

    ЕТАП ІІ. Індивідуальні консультації

    Для кожного учасника проекту буде надано експерта для допомоги у формуванні бізнес-плану (групи «Самозайнятість» та «Мікропідприємництво»).

    ЕТАП ІІІ. Захист бізнес-планів або заявок*

    Коротка презентація бізнес-плану чи заявки на перекваліфікацію перед комісією МОМ, в результаті якої буде ухвалене рішення про виділення гранту.

    *До захисту бізнес-планів будуть допущені лише учасники, які були присутні протягом усього дводенного тренінгу. Кожен учасник має представити свою заявку особисто.

    Комісія прийматиме рішення щодо можливості надання гранту на самозайнятість та мікропідприємництво на підставі наступних (не вичерпних) критеріїв:

    • Відповідність до існуючих потреб ринку;

    • Загальна можливість учасника виробляти представлений продукт або надавати послуги;

    • Конкурентні переваги представленого плану;

    • Зв'язок із попередньою професійною підготовкою та досвідом учасника;

    • Налаштованість та мотивація учасника, перелік того, що вже біло зроблено в рамках плану;

    • Чи покриватиме очікуваний прибуток щоденні витрати учасника та життєві потреби?

    Заявки на професійне навчання будуть оцінюватися на підставі таких (не вичерпних) критеріїв:

    • Перспектива працевлаштування чи отримання (збільшення) доходів за допомогою здобутої освіти;

    • Відповідність обраної професії чи напряму потребам ринку;

    • Особиста мотивація заявника;

    • Здатність заявника завершити обрані курси чи навчання.

    ЕТАП ІV. Надання грантів

    Підтриманим учасникам проекту буде виділено грант для закупівлі обладнання (групи «Самозайнятість» та «Мікропідприємництво»).

    ЕТАП V. Поглиблений одноденний тренінг

    ЯК ДОЛУЧИТИСЬ ДО ПРОЕКТУ

    1. Зателефонувати представнику Чернігівського громадського комітету захисту прав людини (ЧГКЗПЛ) та подати коротку заявку на співбесіду за тел.: (050) 06-190-30; (063) 95-935-34; (0462) 675-281 в період з 10 по 28 квітня 2017 року включно.

    2. Завітати до офісу ЧГКЗПЛ за адресою: м.Чернігів, вул. Гонча 57 (колишня вул.Горького) для короткої бесіди та заповнення анкети учасника**. В разі неможливості особистої співбесіди (за наявності поважних причин), допускається її проведення по телефону з надсиланням копій документів електронною поштою.

    3. Надати копії:

    • довідки ВПО (лише для переселенців);

    • усіх сторінок паспорту та ідентифікаційного коду;

    • свідоцтва про реєстрацію ФОП (обов’язково лише для групи «Мікропідприємництво», для групи «Самозайнятість» – як перевага).

    **Передбачається конкурсний відбір кандидатів на участь у програмі.

    При розгляді заявок на участь у проекті, серед іншого, будуть братися до уваги такі чинники:

    • наявність/відсутність постійної зайнятості (роботи), в разі безробіття – її тривалість;

    • кількість осіб на утриманні в домогосподарстві;

    • наявність осіб з хронічними хворобами чи інвалідів у домогосподарстві;

    • наявність осіб похилого віку у домогосподарстві;

    • самотні батьки;

    • низький рівень доходів;

    • факти насильства по відношенню до заявника, зокрема домашнього насильства та інших видів гендерного насильства;

    • належність заявника до вразливих національних меншин.

    На підставі наведених чинників буде визначатися ступінь уразливості заявника. Заявники з найвищою уразливістю будуть запрошені до участі у проекті, наскільки дозволятимуть наявні ресурси.

    Умови участі у проекті: усі учасники, які претендують на грант, повинні взяти участь у дводенному тренінгу, підготувати бізнес-план або заявку на курси, та особисто її представити в ході захисту. Підтримані учасники груп «Самозайнятість» та «Мікропідприємництво» також повинні будуть взяти участь у подальших тренінгах, які триватимуть два і один день. Участь в усіх тренінгах є обов’язковою.

    Усі учасники, які отримають грант (бенефіціари), матимуть право на отримання додаткових консультацій від Чернігівського громадського комітету захисту прав людини – партнера МОМ, щодо власної комерційної діяльності або щодо пошуку роботи. Крім того, обов’язковою умовою участі у проекті є згода співпрацювати з проектом, у тому числі надання необхідної та правдивої інформації в ході здійснення моніторингу, проведення періодичних зустрічей з представниками місцевої неурядової організації та МОМ, які можуть здійснити візит до місця здійснення діяльності із самозайнятості/мікропідприємництва. Така діяльність триватиме до завершення проекту (до липня 2018 року).






    Грантову підтримку на розвиток власного бізнесу можуть отримати вимушені переселенці та інші місцеві мешканці Чернігівської області


    Міжнародна організація з міграції (МОМ) за фінансової підтримки Уряду Об’єднаного Королівства Великої Британії та Північної Ірландії, що діє через Міністерство з міжнародного розвитку (DFID), розпочинає проект підтримки самозайнятості внутрішньо переміщених осіб та місцевих громад в Україні.

    Партнером проекту в Чернігівській області є громадська організація «Чернігівський громадський комітет захисту прав людини».


    До участі в проекті запрошуються:

    Внутрішньо переміщені особи (ВПО) з Донецької, Луганської областей та Криму віком 18 - 60 (жінки та чоловіки), які проживають (перебувають) на території Чернігівської області.

    Місцеві мешканці Чернігівської області віком 18 - 60 (жінки та чоловіки). Особлива увага приділятиметься ветеранам АТО, які повернулися із пораненнями, які унеможливлюють їх повторну мобілізацію, а також особам з особливими потребами, представникам ромської комуни, безробітним членам місцевих громад.


    ЕТАП І. У рамках проекту заплановано дводенний тренінг із самозайнятості (м.Чернігів, січень 2017 року):

    План тренінгу:

    • Аналіз ринку, основи маркетингу, започаткування підприємництва, ресурси, мотивація, ідеї.

    • Юридичні аспекти приватного підприємництва.

    • Планування фінансів.

    • Як підготувати бізнес план.

    • Основи бухгалтерського обліку та податкової звітності.

    Вимоги до учасника: ті, хто розпочав свій проект або хоче стартувати власний бізнес

    Формується 2 групи, з 25 – 30 учасників кожна група (з них 65% – ВПО, 35% – місцеві мешканці).

    Організатори забезпечують харчування, роздаткові матеріали відібраним учасникам тренінгу, проживання та компенсацію проїзду (громадський транспорт) учасникам з районів Чернігівської області.


    ЕТАП ІІ. Приватні консультації

    Для кожного учасника проекту буде надано експерта для допомоги у формуванні бізнес-плану.


    ЕТАП ІІІ. Захист бізнес-планів

    Коротка презентація бізнес-плану перед комісією МОМ, в результаті якої буде прийняте рішення про виділення гранту.


    ЕТАП ІV. Надання грантів

    Для 60% учасників проекту кожної з груп буде виділено гранти для закупівлі обладнання.

    Розмір гранту: до 625 фунтів стерлінгів (приблизно до 20 000 грн) на кожний грант.

    Призначення: обладнання, інструменти, професійна техніка, меблі тощо.

    ЯК ДОЛУЧИТИСЬ ДО ПРОЕКТУ

    1. Зателефонувати програмному координатору Чернігівського громадського комітету захисту прав людини (Катерина Данькова, моб. 063 158 32 46).

    2. Подати коротку заявку на співбесіду програмному координатору (передбачається конкурсний відбір кандидатів на участь у програмі).

    3. Надати копії:

    • довідки ВПО (лише для переселенців);

    • усіх сторінок паспорту та ідентифікаційного коду;

    • свідоцтва про реєстрацію ФОП (необов’язково, але буде вважатися як перевага).

    ТЕРМІН ПОДАЧІ ЗАЯВОК - ДО 30 ГРУДНЯ 2016!



    Катерина Данькова
    Чернігівський громадський комітет захисту прав людини
    Тел./факс: 063-158-32-46
    E-mail: protection.ua@gmail.com; Web-site: www.protection.org.ua






    Конкурс грантів на започаткування професійної діяльності ВПО з інвалідністю

    Департамент економічного розвитку Чернігівської облдержадміністрації повідомляє про конкурс грантів на започаткування професійної діяльності ВПО з інвалідністю в рамках проекту «Розширення можливостей для працевлаштування внутрішньо переміщених осіб з інвалідністю».

    Проект реалізується в Україні Всеукраїнським громадським об’єднанням «Національна Асамблея осіб з інвалідністю України» з метою сприяння започаткуванню та розвитку професійної діяльності осіб, які постраждали внаслідок конфлікту на Сході України та Автономної Республіки Крим, з метою підвищення їх рівня життя.

    Дедлайн - 5 грудня 2016 р.

    Проект фінансується Агентством ООН з питань біженців (УВКБ ООН).

    Географія реалізації проекту:

    Волинська, Закарпатська, Івано-Франківська, Тернопільська, Рівненська, Хмельницька, Чернівецька, Житомирська, Київська, Черкаська, Кіровоградська, Чернігівська, Сумська, Полтавська, Миколаївська, Одеська, Херсонська області та м. Київ.

    Загальний бюджет конкурсу: 250 000 грн.

    Бюджет індивідуального проекту не повинен перевищувати 25 000 грн. (на закупівлю необхідного обладнання).

    Хто може бути учасником Конкурсу:

    • внутрішньо переміщені особи з інвалідністю;

    • внутрішньо переміщені особи, які доглядають за близькими членами сім’ї з інвалідністю тобто дитина, чоловік або дружина, батьки.

    Для осіб, які належать до вищезазначених категорій та які мають бажання взяти участь у конкурсі, необхідно заповнити проектну заявку та надіслати на електронну адресу Національної Асамблеї осіб з інвалідністю України office@naiu.org.ua з приміткою «Конкурс із сприяння професійному розвитку».

    Заявка подається за формою , виключно в електронному вигляді.

    Оголошення результатів 7 грудня 2016 року.

    Результати конкурсу будуть оголошені на Інтернет-сайті Національної Асамблеї осіб з інвалідністю України www.naiu.org.ua

    Контактні телефони Секретаріату Національної Асамблеї осіб з інвалідністю України (044) 234-01-17; 279-61-82.

    Поштова адреса: 01030, м. Київ, вул. Рейтарська,8/5 А.

    Більш детальна інформація на сайті http://www.gurt.org.ua/news/grants/35395/






    До уваги громадян, що переселились з АРК, міста Севастополь, Донецької та Луганської областей на територію Корюківського району!


    В районі діє телефон «гарячої лінії» управління соціального захисту населення районної державної адміністрації.

    За консультаціями та допомогою звертатись за тел. 2-17-03






    Шановні кримчани, жителі східних областей України! Державна служба зайнятості готова сприяти Вашому працевлаштуванню!


    Вам обов'язково допоможуть у:

    • пошуку підходящої роботи – тимчасової і постійної;

    • отриманні інформації та консультацій щодо сприяння зайнятості;

    • участі в громадських оплачуваних роботах;

    • професійній підготовці, перепідготовці і підвищенні кваліфікації, зокрема з видачею ваучера на навчання для вікової категорії громадян «45+»;

    • отриманні статусу безробітного.

    Якщо Ви шукаєте роботу, зверніться до найближчого центру зайнятості.

    У державній службі зайнятості єдина база вакансій для всієї України.

    Усі вакансії – у вільному доступі.

    Реєстрація в центрі зайнятості проводиться незалежно від зареєстрованого місця Вашого проживання або перебування.

    Для реєстрації слід мати:

    • паспорт громадянина України (або інший документ, що посвідчує особу);

    • облікову картку платника податків;

    • трудову книжку;

    • документи про освіту;

    • військовий квиток (у разі потреби).

    Звертаємо Вашу увагу, що наявність документів і реєстрація в центрах зайнятості необов'язкова для отримання:

    - інформації про вакансії, навчальні заклади, підприємства, установи, організації, з якими співпрацює служба зайнятості;

    - консультацій з питань законодавства та інших питань;

    - рекомендацій щодо вибору/зміни професії або навчальних закладів;

    - консультацій щодо працевлаштування, у тому числі на тимчасові роботи.

    У найближчому центрі зайнятості Вам запропонують послуги з професійної орієнтації.

    Наші спеціалісти:

    - ознайомлять Вас із законодавством у сфері праці та зайнятості;

    - поінформують про Ваші права при пошуку роботи;

    - допоможуть у виборі професії;

    - нададуть рекомендації щодо можливостей професійного навчання за сприяння державної служби зайнятості.


    Державна служба зайнятості всі послуги надає БЕЗКОШТОВНО.

    Будь ласка, за більш детальною інформацією звертайтеся до будь-якого зручно розташованого для Вас центру зайнятості.



    Скористайтеся безкоштовними сервісами державної служби зайнятості: інформаційно-довідковою телефонною системою 0-800-50-50-60 (із стаціонарного телефону) 730 (з мобільного телефону)



    Інтернет-порталами:

    www.dcz.gov.ua

    www.trud.gov.ua







    Інформація для пенсіонерів, які переселилися з Донецької та Луганської області


    Пенсії призначаються та виплачуються територіальними органами Пенсійного фонду України за місцем фактичного проживання внутрішньо переміщених осіб на підконтрольній українській владі територіях.

    8 червня 2016 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову за №365, якою внесено зміни до постанови КМУ від 05.11.2014 №637 та затверджено: Порядок призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам; Порядок здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання чи перебування. Починаючи з 1 липня 2016 року виплата пенсій внутрішньо переміщеним особам здійснюється через рахунки та мережу установи ПАТ «Державний ощадний банк України». Для ідентифікації одержувачів соціальних виплат, які є внутрішньо переміщеними особами, та забезпечення виплати їм пенсії, здійснюється емісія платіжних карток. Для одержувачів пенсій така картка одночасно є пенсійним посвідченням. Щоб отримати платіжну картку, внутрішньо переміщеній особі потрібно звернутися до органу Пенсійного фонду України, де вони перебувають на обліку, та надати пакет документів: паспорт, довідку про присвоєння реєстраційного номеру облікової картки платників податків, довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, фотокартку розміром 2.5х3.0см. Видача платіжних карток здійснюється установою ПАТ «Державний ощадний банк України», зазначеною пенсіонером у заяві. Строк дії карток встановлюється до трьох років за умови проходження фізичної ідентифікації клієнта в установах вищевказаного банку перші 2 рази кожні шість місяців, у подальшому – кожні 12місяців. В управлінні на обліку перебуває близько ста внутрішньо переміщених осіб, половина яких вже звернулися за виготовленням платіжної картки.



    За повідомленням Корюківського об’єднаного
    управління Пенсійного фонду України







    Гарячі лінії для громадян, що переселяються з тимчасово окупованих територій України


    Для вирішення питань щодо розміщення громадян, які переселяються з тимчасово окупованої території України та районів ведення антитерористичної операції в інші регіони України, в обласній державній адміністрації працюють гарячі телефонні лінії:

    (0462)72-40-95, дзвінки на яку приймаються в робочі дні з 08:00 до 17:00 та 67-50-24, на яку можна телефонувати у вихідні дні та щоденно з 17:00 до 08:00 наступного дня.

    Відповідальна особа за даний напрямок роботи: директор Департаменту з питань цивільного захисту та оборонної роботи облдержадміністрації Болдирев Сергій Михайлович. Телефони: (0462) 67-62-34 та 067-465-18-66.






    Інформація для громадян, які приїхали з АР Крим, міста Севастополь, Донецької та Луганської областей

    Для вирішення питань, пов'язаних з тимчасовим перебуванням в інших регіонах, громадяни Автономної Республіки Крим, міста Севастополь, Донецької та Луганської областей можуть звернутися за телефоном Урядової гарячої лінії (БЕЗКОШТОВНО): 0 800 507 309.

    Детальніше з інформацією щодо тимчасового перебування та поселення в інших регіонах, вирішення соціальних питань, організації навчання, працевлаштування, контактних даних органів соціального захисту і облдержадміністрацій тощо громадяни, які приїхали з АР Крим, міста Севастополь, Донецької та Луганської області можуть ознайомитися ТУТ.

    Нагадаємо, що в Україні також діє Штаб з питань розміщення сімей військовослужбовців, які перебувають на території АР Крим та м. Севастополя. Детальніше ТУТ.

    З 3 квітня 2014 року у Міністерстві юстиції України відкрито пряму телефонну гарячу лінію - 486-71-56 – для надання правової допомоги жителям Автономної Республіки Крим.






    ДО УВАГИ НАСЕЛЕННЯ!!!!!!!!!!!



    ІНФОРМАЦІЯ для громадян, які приїхали з Автономної Республіки Крим та міста Севастополя







    Д О В І Д Н И К



    посадових осіб обласних та Київської міської державних адміністрацій, відповідальних за облаштування громадян, що прибувають з АР Крим і м. Севастополя на тимчасове перебування до інших регіонів України станом на 25.03.2014







    До уваги населення!!!



    Координати Штабу з питань розміщення сімей військовослужбовців, які перебувають на території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя






    Щодо витребування та отримання документів про державну реєстрацію актів цивільного стану


    Органи реєстрації актів цивільного стану та територіальні органи юстиції Міністерства юстиції України позбавлені можливості здійснювати свої функції на тимчасово окупованій території України.

    У зв’язку з цим, особи, які проживають на такій території, для витребування документів про державну реєстрацію актів цивільного стану можуть, заповнивши анкету, що міститься у додатку 1 до цього роз’яснення, звернутися до Міністерства юстиції України поштою на адресу: 01001, м. Київ, вул. Городецького 13, або на електронну адресу: themis@minjust.gov.ua, або до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану Міністерства юстиції України.

    Якщо документ запитується з Китаю, Греції, Кіпру, Македонії чи Туреччини, до анкети слід додавати її переклад на офіційну мову відповідної держави або на англійську мову.

    Отримати запитуваний документ заявник може особисто у визначеному ним в анкеті відділі державної реєстрації актів цивільного стану, обраному з переліку, розміщеного у підрубриці «Відділи державної реєстрації актів цивільного стану» рубрики «Для фізичних осіб» веб-сайту Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України (http://ddr.minjust.gov.ua/).

    Оскільки надіслання поштової кореспонденції на тимчасово окуповану територію унеможливлено, отримати інформацію про надходження до Міністерства юстиції України від іноземних органів юстиції документів щодо актів цивільного стану громадяни, які проживають на тимчасово окупованій території, можуть за телефоном +38 (044) 233-64-75 або скориставшись інформацією, розміщеною у підрубриці «Щодо документів, що очікуються від компетентних органів іноземних держав громадянами, які проживають на тимчасово окупованій території України» рубрики «До уваги громадян!» веб-сайту Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України (http://ddr.minjust.gov.ua).

    Про надходження таких документів до обраного заявником відділу державної реєстрації актів цивільного стану можна дізнатися за номером телефону цього відділу, розміщеного у підрубриці «Відділи державної реєстрації актів цивільного стану» рубрики «Для фізичних осіб» веб-сайту Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України (http://ddr.minjust.gov.ua/).

    За телефоном +38 (044) 233-64-75 можна отримати інформацію про документи про реєстрацію актів цивільного стану громадян, що надійшли до Міністерства юстиції України з-за кордону у 2014-2015 роках у відповідь на звернення громадян, які проживають на тимчасово окупованій території. Одночасно пропонуємо громадянам повідомляти назву відділу державної реєстрації актів цивільного стану, у якому особа бажає отримати запитуваний документ.

    Документи, які запитуються на підставі двосторонніх договорів України про правову допомогу та правові відносини з Молдовою, Литвою, Латвією, Естонією, Польщею, Грецією, КНДР та В’єтнамом громадяни отримують особисто виключно через дипломатичне представництво або консульство відповідної держави в Україні, як це передбачено міжнародними договорами із зазначеними державами.






    Щодо витребування та отримання документів про освіту, трудовий стаж та інших документів, що стосуються особистих та майнових прав та інтересів громадян


    Для витребування від компетентних органів іноземних держав документів про освіту, трудовий стаж та інших документів, що стосуються особистих та майнових прав та інтересів громадян, зацікавлена особа може звернутися із заявою до Міністерства юстиції України або до будь-якого Головного територіального управління юстиції, обов’язково зазначивши свої контактні телефони та/або електронну адресу. З цією метою пропонується використовувати форму заяви, наведену у додатку 2.

    Отримати запитуваний документ заявник зможе поштою на адресу, зазначену у заяві, крім тимчасово окупованої території України, або у визначеному ним Головному територіальному управлінні юстиції Міністерства юстиції України, обраному з переліку на веб-сайті Мін’юсту: (http://old.minjust.gov.ua/section/297).

    Документи, які запитуються на підставі двосторонніх договорів України про правову допомогу та правові відносини з Молдовою, Литвою, Латвією, Естонією, Польщею, КНДР та В’єтнамом, громадяни отримують особисто виключно через дипломатичне представництво або консульство відповідної держави в Україні, як це передбачено міжнародними договорами із зазначеними державами.


    Для заповнення анкети для витребування документів про державну реєстрацію актів громадянського стану та заяви про витребування документів про освіту, трудовий стаж та інших документів, що стосуються особистих та майнових прав і інтересів громадян звертатись до відділу державної реєстрації актів цивільного стану Корюківського районного управління юстиції у Чернігівсській області.






    До уваги громадян, які проживають на тимчасово окупованій території України

    Роз’яснення щодо порядку витребування та отримання громадянами, які проживають на тимчасово окупованій території України, документів про реєстрацію актів цивільного стану та деяких інших документів, що стосуються їх особистих та майнових прав та інтересів, від компетентних органів іноземних держав

    У зв’язку із чисельними зверненнями громадян, що проживають на тимчасово окупованій території України (Автономна Республіка Крим, м. Севастополь, окремі райони, міста, селища і села Донецької та Луганської областей), щодо отримання від компетентних органів іноземних держав документів з питань реєстрації актів цивільного стану (витягів, повторних свідоцтв тощо), а також документів про освіту, трудовий стаж та інших документів, що стосуються особистих та майнових прав та інтересів громадян, Міністерство юстиції роз’яснює таке.

    Можливість витребування відповідних документів через органи юстиції передбачена статтею 14 Конвенції СНД про правову допомогу і правові відносини у цивільних, сімейних та кримінальних справах 1993 року, яка застосовується у відносинах України з Республікою Білорусь, Азербайджанською Республікою, Республікою Узбекистан, Російською Федерацією, Республікою Казахстан, Республікою Таджикистан, Республікою Вірменія, Киргизькою Республікою, Республікою Молдова, Грузією та Туркменістаном, а також двосторонніми договорами України з Грузією, Республікою Узбекистан, Чеською Республікою, Республікою Кіпр, Угорщиною, Республікою Македонія, Республікою Болгарія, Турецькою Республікою, Румунією, Монголією, Китайською Народною Республікою, Литовською Республікою, Латвійською Республікою, Естонською Республікою, Республікою Польща, Грецькою Республікою, Корейською Народно-Демократичною Республікою та Соціалістичною Республікою В’єтнам.


    Щодо витребування та отримання документів про державну реєстрацію актів цивільного стану

    Органи реєстрації актів цивільного стану та територіальні органи юстиції Міністерства юстиції України позбавлені можливості здійснювати свої функції на тимчасово окупованій території України.

    У зв’язку з цим, особи, які проживають на такій території, для витребування документів про державну реєстрацію актів цивільного стану можуть, заповнивши анкету, що міститься у додатку 1 до цього роз’яснення, звернутися до Міністерства юстиції України поштою на адресу: 01001, м. Київ, вул. Городецького 13, або на електронну адресу: themis@minjust.gov.ua, або до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану Міністерства юстиції України.

    Якщо документ запитується з Китаю, Греції, Кіпру, Македонії чи Туреччини, до анкети слід додавати її переклад на офіційну мову відповідної держави або на англійську мову.

    Отримати запитуваний документ заявник може особисто у визначеному ним в анкеті відділі державної реєстрації актів цивільного стану, обраному з переліку, розміщеного у підрубриці «Відділи державної реєстрації актів цивільного стану» рубрики «Для фізичних осіб» веб-сайту Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України (http://ddr.minjust.gov.ua/).

    Оскільки надіслання поштової кореспонденції на тимчасово окуповану територію унеможливлено, отримати інформацію про надходження до Міністерства юстиції України від іноземних органів юстиції документів щодо актів цивільного стану громадяни, які проживають на тимчасово окупованій території, можуть за телефоном +38 (044) 233-64-75 або скориставшись інформацією, розміщеною у підрубриці «Щодо документів, що очікуються від компетентних органів іноземних держав громадянами, які проживають на тимчасово окупованій території України» рубрики «До уваги громадян!» веб-сайту Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України (http://ddr.minjust.gov.ua).

    Про надходження таких документів до обраного заявником відділу державної реєстрації актів цивільного стану можна дізнатися за номером телефону цього відділу, розміщеного у підрубриці «Відділи державної реєстрації актів цивільного стану» рубрики «Для фізичних осіб» веб-сайту Департаменту державної реєстрації Міністерства юстиції України (http://ddr.minjust.gov.ua/).

    За телефоном +38 (044) 233-64-75 можна отримати інформацію про документи про реєстрацію актів цивільного стану громадян, що надійшли до Міністерства юстиції України з-за кордону у 2014-2015 роках у відповідь на звернення громадян, які проживають на тимчасово окупованій території. Одночасно пропонуємо громадянам повідомляти назву відділу державної реєстрації актів цивільного стану, у якому особа бажає отримати запитуваний документ.

    Документи, які запитуються на підставі двосторонніх договорів України про правову допомогу та правові відносини з Молдовою, Литвою, Латвією, Естонією, Польщею, Грецією, КНДР та В’єтнамом громадяни отримують особисто виключно через дипломатичне представництво або консульство відповідної держави в Україні, як це передбачено міжнародними договорами із зазначеними державами.


    Щодо витребування та отримання документів про освіту, трудовий стаж та інших документів, що стосуються особистих та майнових прав та інтересів громадян

    Для витребування від компетентних органів іноземних держав документів про освіту, трудовий стаж та інших документів, що стосуються особистих та майнових прав та інтересів громадян, зацікавлена особа може звернутися із заявою до Міністерства юстиції України або до будь-якого Головного територіального управління юстиції, обов’язково зазначивши свої контактні телефони та/або електронну адресу. З цією метою пропонується використовувати форму заяви, наведену у додатку 2.

    Отримати запитуваний документ заявник зможе поштою на адресу, зазначену у заяві, крім тимчасово окупованої території України, або у визначеному ним Головному територіальному управлінні юстиції Міністерства юстиції України, обраному з переліку на веб-сайті Мін’юсту: (http://old.minjust.gov.ua/section/297).

    Документи, які запитуються на підставі двосторонніх договорів України про правову допомогу та правові відносини з Молдовою, Литвою, Латвією, Естонією, Польщею, КНДР та В’єтнамом, громадяни отримують особисто виключно через дипломатичне представництво або консульство відповідної держави в Україні, як це передбачено міжнародними договорами із зазначеними державами.

    Для заповнення анкети для витребування документів про державну реєстрацію актів громадянського стану та заяви про витребування документів про освіту, трудовий стаж та інших документів, що стосуються особистих та майнових прав і інтересів громадян звертатись до відділу державної реєстрації актів цивільного стану Корюківського районного управління юстиції у Чернігівсській області.






    Призначено радників з питань вимушених переселенців

    Міністерством соціальної політики України разом із громадською ініціативою Крим SOS та Міжнародною організацією Stabilization Support Servises за підтримки уряду Великобританії започатковано програму позаштатних радників з питань внутрішньо переміщених осіб, спрямовану на забезпечення соціального захисту цих осіб та інших незахищених громадян у населених пунктах України.

    У межах реалізації Програми на період із 01 вересня 2015 року по 30 квітня 2016 року впроваджено посаду «Радник з питань внутрішньо переміщених осіб» та призначено 25 радників для роботи у регіонах.

    Кожен переселенець, який не може розв’язати своє соціальне питання самостійно з тієї чи іншої причини безпосередньо на районному рівні (в будь-якому регіоні України), зможе звернутися до регіонального радника з питань внутрішньо переміщених осіб за допомогою.

    Радники на регіональному рівні будуть допомагати внутрішньо переміщеним особам у налагодженні комунікації між ними та Міністерством соціальної політики, отриманні інформації з питань, що стосуються їх соціального захисту, та розв’язанні виявлених проблем.

    У Чернігівській області на посаду радника призначено Едієву Надію Михайлівну.

    Графік прийому: вівторок; четвер 1000–1300 каб. 18 (Департамент соціального захисту населення обласної державної адміністрації; проспект Миру, 116-а, м. Чернігів).

    В інші дні прийом проводиться за адресою: вул. Горького, 57/1, м. Чернігів.






    Безоплатна правова допомога вимушеним переселенцям

    В Україні впроваджується масштабний проект, який спрямований на сприяння правовому захисту громадян, які вимушені залишити окуповані та небезпечні території.

    Програма впроваджується Датською Радою у справах біженців та Управлінням Верховного Комісара ООН у справах біженців (УВКБ ООН) в 20 областях нашої держави, в тому числі й на Чернігівщині. Партнером проекту в Чернігівській області є Чернігівський громадський комітет захисту прав людини.

    У рамках проекту вимушених переселенців з окупованих територій та зони бойових дій інформують через ЗМІ про їхні законні права, засоби правового захисту і доступність юридичних послуг. Кваліфіковані юристи надають всебічну безоплатну юридичну та консультаційну підтримку, адвокатську допомогу, в тому числі у національних й міжнародних судових інстанціях, з правових питань щодо статусу внутрішньо переміщених осіб, отримання соціальних гарантій та пільг, працевлаштування, переоформлення прав власності та документів, компенсацій за пошкоджене або втрачене внаслідок бойових дій майно, тощо.

    Для отримання безоплатної правової допомоги та іншої інформації щодо свого статусу вимушені переселенці, які перебувають на території Чернігівської області, можуть звертатися до Чернігівського громадського комітету захисту прав людини за адресою: вул. Горького 57, м.Чернігів, 14000, телефон «гарячої лінії»: (0462) 612-532.



    Чернігівський громадський комітет захисту прав людини






    Пам’ятка для внутрішньо переміщених осіб

    Шановні мешканці східних областей України! Державна служба зайнятості готова сприяти Вашому працевлаштуванню!

    У центрі зайнятості Вам допоможуть:

    • знайти роботу – тимчасову або постійну;

    • взяти участь у громадських або інших роботах тимчасового характеру;

    • пройти професійну підготовку, перепідготовку або підвищити свою кваліфікацію;

    • отримати статус безробітного та матеріальну допомогу на випадок безробіття.

    В усіх центрах зайнятості єдина база вакансій по Україні. Усі вакансії – у вільному доступі. Облік та реєстрація в центрі зайнятості здійснюється незалежно від зареєстрованого місця проживання чи перебування. Усі послуги – безкоштовні.

    Для підбору підходящої роботи Вам необхідно подати до центру зайнятості:

    • паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу;

    • облікову картку платника податків (ідентифікаційний код).

    За більш детальною інформацією звертайтеся до Корюківського районного центру зайнятості.

    Адреса: м.Корюківка, вул.Слов’янська, 13. Тел.: 3-12-35, 3-16-63, 3-16-90






    Інформація для осіб які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції

    6 лютого 2015 року набрав чинності Порядок надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, затверджений постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.12.2014 р. № 37.

    Згідно Порядку вимушені переселенці для вирішення питання одержання матеріального забезпечення мають змогу звернутись до Корюківської міжрайонної ВД ЧОВ ФСС з ТВП за місцем тимчасового перебування.

    Для отримання матеріального забезпечення по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах застрахована особа має подати до робочого органу Фонду наступні документи:

    • — листок непрацездатності (оригінал);

    • — копію першої — четвертої, одинадцятої — шістнадцятої сторінок паспорта або іншого документа, що посвідчує особу;

    • — копію реєстраційного номера облікової картки платника податків (не надається фізичними особами, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному органу державної фіскальної служби і мають відмітку у паспорті);

    • — копію довідки про взяття на облік як особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, виданій в порядку, передбаченому постановою КМУ від 01.10.2014 № 509;

    • — довідку, видану застрахованій особі банківською установою, про відкриття поточного рахунку для зарахування матеріального забезпечення (за наявності);

    • — копію трудової книжки (за наявності);

    • — довідку (оригінал) про нараховану заробітну плату за відповідний розрахунковий період (помісячно) із зазначенням видів виплат та кількості відпрацьованих днів (годин) (за наявності);

    • — у разі необхідності для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності в розмірі 100% середньої заробітної плати (доходу) застраховані особи, зазначені в абзаці п’ятому частини першої статті 37 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» або в пункті 5 частини першої статті 24 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», додають копії відповідних посвідчень або інші документи, які підтверджують право на пільгу;

    • — копію свідоцтва про народження дитини (для встановлення віку дитини при оплаті листка непрацездатності по догляду за хворою дитиною);

    • — копію договору про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі — договір про добровільну участь) та наявну інформацію про сплачені суми єдиного внеску, зокрема копії квитанцій про сплату єдиного внеску, для добровільно застрахованих осіб.

    Робочий орган Фонду в м. Корюківка розташовано за адресою: 15300, Чернігівська обл., м. Корюківка, ву. Вокзальна, 8-А, контактний телефон: (257) 3-12-36: 3-14-98.



    Директор Корюківської міжрайонної виконавчої дирекції
    Чернігівського обласного відділення ФСС з ТВП
    Єрмоленко Т.О.






    СЛУЖБА ЗАЙНЯТОСТІ ІНФОРМУЄ



    Служба зайнятості готова сприяти Вашому працевлаштуванню!


    * * *


    ПОСИЛЕНО СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ


    * * *


    НОВЕ У РЕЄСТРАЦІЇ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ


    * * *


    Пам’ятка для внутрішньо переміщених осіб


    * * *


    Корюківський районний центр зайнятості інформує


    ДО УВАГИ ГРОМАДЯН, ЗОКРЕМА ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ!

    Підібрати роботу й отримати консультацію фахівців державної служби зайнятості можна за допомогою:

    - безкоштовної інформаційно-довідкової телефонної системи державної служби зайнятості: 0-800-50-50-60 (зі стаціонарного телефону);

    - безкоштовного мобільного сервісу «Пошук роботи»: 730 (з мобільного телефону).

    - Інтернет-порталів державної служби зайнятості: www.dcz.gov.ua та www.trud.gov.ua

    В Корюківському районному центрі зайнятості ви можете скористатися комп’ютерами вільного доступу до мережі Інтернет для перегляду вакансій в межах всієї України.


    * * *


    ІНФОРМАЦІЯ ПРО ОБЛІК ГРОМАДЯН, ЯКІ ПЕРЕМІЩУЮТЬСЯ З ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНОЇ ТЕРИТОРІЇ УКРАЇНИ ТА РАЙОНІВ ПРОВЕДЕННЯ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ






    Управління соціального захисту населення інформує

    «Порядок використання коштів, що надійшли від фізичних та юридичних осіб для надання одноразової грошової допомоги постраждалим особам та особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції» затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 року № 535.

    Цей Порядок визначає механізм використання коштів, що надійшли в національній та іноземній валюті Мінсоцполітики від фізичних та юридичних осіб, резидентів і нерезидентів як благодійні внески, гранти та дарунки для надання одноразової грошової допомоги (далі - грошова допомога) постраждалим особам та особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, перебувають у складних життєвих обставинах, що спричинені соціальним становищем, внаслідок яких особа частково або повністю не має (не набула або втратила) здатність чи можливість самостійно піклуватися про особисте (сімейне) життя та брати участь у суспільному житті.

    Для отримання грошової допомоги постраждала чи внутрішньо переміщена особа звертається до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації проживання або фактичним місцем перебування з відповідною заявою, в якій зазначає причини необхідності надання їй грошової допомоги та реквізити рахунка, відкритого у банківській установі.

    До заяви додаються:

    - копія документа, що посвідчує особу;

    - копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);

    - копії документів, що підтверджують родинні стосунки (свідоцтво про одруження, свідоцтво про народження дітей);

    - копія довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції (для зазначеної категорії осіб);

    - медична довідка про стан здоров’я особи або висновок медико-соціальної експертизи про встановлення інвалідності (у разі необхідності).

    У разі, коли особа раніше не отримувала грошової допомоги, орган соціального захисту населення передає заяву та додані до неї документи на розгляд місцевої комісії.

    У разі, коли особа раніше отримувала грошову допомогу, орган соціального захисту населення повертає їй подані документи та повідомляє про відмову у наданні грошової допомоги у зв’язку з тим, що така допомога надається лише один раз.


    Начальник управління соціального захисту населення райдержадміністрації С.І. Самсон





    Щодо призначення та продовження соціальних виплат особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції

    Департамент соціального захисту населення обласної державної адміністрації інформує про прийняття Кабінетом Міністрів України постанови від 5 листопада 2014 р. № 637 «Про здійснення соціальних виплат особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції».

    Зазначеною постановою передбачено, що призначення та продовження виплат пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення, надання соціальних послуг за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, здійснюються за місцем перебування таких осіб на обліку, що підтверджується довідкою, виданою згідно з Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України або району проведення антитерористичної операції, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. №509.

    Дані виплати, що призначені або продовжені відповідним особам до набрання чинності цією постановою, здійснюються за фактичним місцем їх проживання (перебування) у разі видачі їм до 31 грудня 2014 року такої довідки.






    До уваги осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції

    На засіданні Уряду прийнято постанову від 05.11.2014 № 637 «Про здійснення соціальних виплат особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції».

    Зокрема, відповідно до постанови призначення та продовження виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення та надання соціальних послуг за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування переселенцям здійснюються за місцем перебування таких осіб на обліку, що підтверджується відповідною довідкою.

    Звертаємо увагу на те, що соціальні виплати, які були призначені або продовжені переселенцям до набрання чинності постановою, здійснюються за фактичним місцем їх проживання (перебування) у разі видачі їм до 31 грудня 2014 року довідки про взяття на облік. Нагадуємо, що особам, які переміщуються з Криму або районів проведення АТО, для отримання довідки про взяття на облік необхідно звернутися до управління соціального захисту населення за фактичним місцем проживання (перебування).

    Управління соціального захисту населення Корюківської райдержадміністрації знаходиться за адресою м. Корюківка, вул. Вокзальна, 9.


    Начальник управління соціального захисту населення райдержадміністрації С.І. Самсон





    Інформація щодо надання щомісячної адресної допомоги переселенцям для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг

    Постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року № 505 «Про надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» запроваджено щомісячну адресну допомогу переселенцям для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

    1. Кому надається грошова допомога

    Грошова допомога надається громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які постійно проживають на території України і переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, а також стоять на обліку в органах соціального захисту населення.

    2. Хто призначає і виплачує грошову допомогу

    Призначення і виплату грошової допомоги здійснюють органи соціального захисту населення за фактичним місцем проживання (перебування) за заявою уповноваженого представника сім’ї.

    3. На який термін надається грошова допомога

    Грошова допомога призначається з дня звернення та виплачується терміном не більше ніж шість місяців.

    4. У якому розмірі надається грошова допомога

    Грошова допомога надається у таких розмірах:

    - для непрацездатних осіб (пенсіонери, інваліди, діти) – 884 гривні на одну особу (члена сім’ї);

    - для працездатних осіб – 442 гривні на одну особу (члена сім’ї).

    Загальна сума допомоги на сім’ю розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена сім’ї та не може перевищувати 2 400 гривень.

    5. Перелік документів для призначення грошової допомоги:

    - заява;

    - копія свідоцтва про одруження;

    - письмова згода довільної форми про виплату грошової допомоги уповноваженому представнику сім’ї від інших членів сім’ї;

    - згода на обробку персональних даних.

    6. Яким чином виплачується грошова допомога

    Грошова допомога перераховується органом соціального захисту населення на рахунок в установі уповноваженого банку.

    ВАЖЛИВО

    Особам працездатного віку допомога призначається на два місяці. Для одержання допомоги у встановлених розмірах на наступний період особи працездатного віку мають працевлаштуватись, в тому числі за сприянням державної служби зайнятості.

    Якщо працездатний член сім’ї протягом двох місяців не працевлаштувався, або перебуває у трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України чи в районах проведення антитерористичної операції і фактично не працює, розмір допомоги для цих осіб на наступні два місяці зменшується на 50 відсотків, а на наступний період – припиняється.






    Спрощений механізм забезпечення переселенців з АР Крим та районів проведення АТО санаторно-курортним лікуванням

    Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови від 22 лютого 2006 р. № 187 щодо забезпечення санаторно-курортним лікуванням громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території та районів проведення АТО, за фактичним місцем проживання.

    Раніше законодавством було визначено, що ветерани війни та інваліди, у разі подання заяви щодо отримання санаторно-курортної путівки за місцем проживання, відмінним від місця реєстрації, мають подати довідку, видану за місцем реєстрації, про те, що вони не перебувають на обліку для забезпечення санаторно-курортною путівкою.

    Відтепер така довідка переселенцям з числа пільгових категорій не потрібна. Необхідно лише стати на облік для забезпечення санаторно-курортним лікуванням у структурному підрозділі з питань соціального захисту населення за фактичним місцем проживання.






    ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ, ЯКІ ПЕРЕМІЩУЮТЬСЯ З ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНОЇ ТЕРИТОРІЇ ТА РАЙОНІВ ПРОВЕДЕННЯ АНТИТЕРОРИСТИЧНОЇ ОПЕРАЦІЇ






    Назад







    22 Червня 2017 15:12
    15 Червня 2017 09:09
    14 Лютого 2017 15:16
    07 Лютого 2017 16:26
    21 Жовтня 2016 16:40